PAŘÁT Magazine
Tištěný časopis o metalové hudbě

NA MEGAPLAKÁTU V ŘÍJNOVÉM PAŘÁTU BUDOU AMORPHIS S MOTIVEM ALBA „Tales From The Thousand Lakes“

NA MEGAPLAKÁTU V ŘÍJNOVÉM PAŘÁTU BUDOU AMORPHIS S MOTIVEM ALBA "Tales From The Thousand Lakes"V době, kdy se schylovalo k natáčení druhé desky „Tales From The Thousand Lakes“, byli již AMORPHIS minimálně v evropském měřítku vnímáni za ikonu. V létě 1994 si tak našlo cestu do světa dodnes jejich nejcennější a nejoblíbenější dílo těžící z odkazu finského kulturního dědictví. AMORPHIS na něm nacházíme zase v trochu jiném rozpoložení, než na albu „The Karelian Isthmus“ a EP „Privilege Of Evil“. Koncepční příběh ze Země tisíců jezer již není tolik obestřen deathmetalovou hradbou a vychází vstříc novému směru, který se kapela rozhodla následovat. Ten byl rozestřen překvapivě také čistými vokály (host Ville Toumi) tvořícími zdánlivě nesynchronní celek s hlubokým zpěvem Tomiho Koivusaariho. Zdánlivě, protože ve skutečnosti je to požitek a další z experimentů, které v jejich kariéře zanechaly nesmazatelnou stopu. Zatímco klávesy na první desku nahrál Jan Rechberger, pozitivní ohlas veřejnosti a jejich stoupající využití stanovilo otázku času, kdy nastane rozšíření sestavy o stálého klávesáka. Stalo se tak už v roce 1993. Přítomnost Kaspera Martensona by v biografii mohla vydat jen na jednu větu; ve zkratce se zde během roku ohřál a zase zmizel, nicméně byl to jejich první klávesák a především, to on je většinovým autorem skladby „Black Winter Day“, která je mezi fans i nadále tolik oblíbená. Tomi: „Bylo to hodně zvláštní, protože se nám do toho kolotoče podařilo skočit skoro rovnýma nohama. Už dávno vím, že to bylo přesně načasované. Kdybychom s ,The Karelian Isthmus‘ přišli o tři roky později, těžko bychom slavili takový úspěch.“

84. číslo Pařátu, které bude obsahovat megaplakát formátu A2 s motivem alba „Tales Of Thousand Lakes“ od AMORPHIS, vyjde 20. října. Finální verze plakátu však bude zveřejněna až pár dnů před vydáním. 

Mohlo by Vás zajímat...
Translate »