PAŘÁT Magazine
Metalový časopis

NA MEGAPLAKÁTU VE 103. ČÍSLE PAŘÁTU „Utopia Banished“ OD NAPALM DEATH

paratmagazine com 3714Po „deathmetalovém zvuku“ na „Harmony Corruption“ vše nasvědčovalo tomu, že čtvrté album NAPALM DEATH „Utopia Banished“ (1992) si potrpí na leštěnou kvalitu produkce. Měl ji totiž pod pantoflem Colin Richardson neskrývající obdiv k experimentálnějším kapelám. Tuto partu z Birminghamu naštěstí nenasměroval k žádnému zásadnímu úhybnému manévru, ale dokázal ji dokopat k modernějšímu stylovému pojetí. To rozhodně nebylo málo. Ač zní deska grindcorověji než ta předešlá, je dospělejší, modernější. První tři desky, to byl prostě binec, shluk, kdežto tady už je větší řád – k nelibosti mnoha fanoušků, kteří nadále vyžadovali ten „bordel“ a bylo jim fuk, že kompozice jsou propracovanější, melodičtější, přitom neztratily pranic ze své nekompromisní extrémnosti. Dalo by se říci, že „Utopia Banished“ odstartovalo nekonečný seriál moderního grindcore. Barney v roce 2014: „Nedivím se nikomu, kdo z toho zvuku zůstal v úžasu a nechápal. Ani nám se zprvu příliš nepozdával a tlačili jsme na Colina, že takhle to přece nejde. Následovaly dlouhé hodiny debat. Colin nám samozřejmě ještě před nahráváním podrobně vysvětlil, čeho by s námi chtěl dosáhnout, my mu to odkývali, ale ve skutečnosti z toho moc nechápali. První verze nám připadala taková příliš umělá, až přiteplená. První, co nás napadlo, bylo, že tohle přece není ten náš špinavý grindcore. Nakonec nám tu produkci tak dlouho hustil do hlavy, až jsme podlehli (smích).“

Než v červnu uplyne 30 let od vydání „Utopia Banished“, už v lednu 2022 jsme si toto výročí připomněli otištěním plakátu formátu A2. 

Mohlo by Vás zajímat...
Translate »